Bánki László, Csató Gyula, Varga Lívia Éva: Ne parázz! Ismerd meg a sérült emberek világát!
Biztosan találkoztatok már olyan emberrel, aki kerekesszékben ül, kézzel hajtja magát előre, vagy úgy kell tolni. Vagy vak emberrel, aki fehér bottal kopogtat a járdán, tapogatva a falakat, keresve, hogy hol kell befordulni. Esetleg láttál olyat, aki nem vak, nem ül kerekesszékben, megvan keze-lába, csak éppen mereven néz maga elé, nem tudja, hogy hol van, nem válaszol, ha kérdezik. Vagy olyat, aki. szóval aki valahogy más. Valamije hiányzik, valamije nem működik úgy mint neked, vagy a barátodnak vagy a szomszédnak.
Vagy bárki „normális” embernek. hoppá, hát erről szól ez a könyv. Mert olyan könnyen mondjuk azt, hogy normális meg nem normális. De ki a normális? A Pisti, mert ő a legjobb. játékos a suliban. Meg a Nóri, mert megnyerte a prózamondó versenyt. Meg a versmondót is. Meg a Zoli, aki boxol, és már találkozott a Kokóval is. Meg a Guszti, mert ő a legjobb barátom. Meg én. én vagyok a legnormálisabb. Hát a Zsuzsa, aki vak és ezzel együtt megtanult három nyelvet és egyébként szólót énekel a kórusban, ő nem normális? Vagy a Gergő, aki kerekesszékes, a széke nélkül csak a földön ülve tud mászni, de ő a leggyorsabb a mozgássérült sportegyesületben, és az edzője szerint két év múlva indulhat a paralimpián. Ő nem normális? És a Zoli? Alig tudott megtanulni írni, olvasni, számolni, és időnként elfelejti, hogy hol lakik, de mindig jókedvű, és ha szomorú vagy, biztos odajön hozzád, hogy megvigasztaljon. A szalámis kenyere is a Tiéd lehet, ha éhes vagy. Ö például nem normális? De igen!
Ez a könyv róluk szól, róluk, akik másképp normálisak, mint mondjuk te. Tudod, hogy mitől mások? Milyen különös képességeik vannak? Milyen oka lehet sérültségüknek? Hogyan tudod megközelíteni őket, ha akarod? Ha van ilyen barátod, akkor hogyan tudsz, vagy miben kell neki segíteni? És miben nem?
NE PARÁZZ! Ez nem kötelező feladat, mint a matek dolgozat. Ha nem akarod, akkor nem kell foglalkoznod a „másokkal”. Tényleg nem! De ne felejtsd el, hogy itt élnek közöttünk ők is. Ez a világ velük, velünk kerek egész. És lehet, hogy egyszer majd Te is közel kerülsz egy sérült emberhez. Akkor könnyebb lesz, ha már tudod.
Hársing László: Bevezetés az etikába
Hársing László munkája rendkívül széles problémakört ölel fel. A korábbi kiadást kibővítve, újszerű fejezetekkel kiegészítve jelentetjük meg. Az ember; A cselekvés; Értékek és értékelés; Jólét és boldogulás; Magánerkölcs stb. című fejezetei a manapság sokat hangoztatott fogalmak jelentésében ad útmutatást. Bátran nyúl az utóbbi években nagyobb nyilvánosságot kapott témákhoz; abortusz, eutanázia, halálbüntetés, cigánykérdés, kisebbségek diszkriminalizációja is. A jegyzet alapul szolgálhat az egyes etikai problémák, tanítási órákon történő feldolgozásához, valamint a pedagógus-képzés segédleteként az Erkölcstan-Embertan tantárgycsoportok oktatásában.
Szabó Katalin: Kommunikáció felsőfokon
„Pánik és üresség” – legtöbbünk ezt érzi a sorsdöntő tárgyalások, előadások előtt. Szinte mindegy, hogy a teremben ülők kik. Csak nagyon kevesen akadnak, akiknek nem remeg a kezük, nem száraz ki a szájuk, mielőtt végére jutnának az első mondatnak. Legyenek akár szakemberek, akár diákok, ők is küszködnek, s ez sem kisebb gyötrelem, mint a nyilvános beszéd. E könyv elsősorban arra szolgál, hogy könnyítsen a szakemberek és a szakembernek készülők kommunikációs nehézségein. Ha Ciceróvá nem is válhatunk pusztán könyveket bújva, mégis sokat tehetünk mi magunk, hogy javuljon a kommunikációs készségünk – és ezáltal a szakmánkban is sikeresebbek lehessünk.
Trencsényi László: Szemtől szemben. Esetek és balesetek a tanár-diák viszonyban
A kötetben olyan kérdések kerülnek felvetésre, melyek sokszor „tiltott területre”, tabukkal körülhatárolt válaszokhoz vezetnek.
További új könyveink:
Szépirodalom
- Cotti, Andrea: De csúf nevem van!
- Nagy Lajos: Képtelen természetrajz
- Navarro, Javier: Un mundo fantastico
- Szabó Magda: Katalin utca
- Zusak, Markus: A könyvtolvaj
Szakirodalom
- Botos Máté: A keresztény kultúra fogalomtára
- Dévai Margit: Énkép-korrekció önismereti játékmódszerrel serdülőkorban
- Hunyady Györgyné, Szekszárdi Júlia: Konfliktusok az iskolában. Esetelemző gyakorlatok.
- Jakab György (összeáll.): Osztályfőnöki beszélgetések.
- Kalapács János: A döntés iskolája
- A sikeres nyelvvizsga kézikönyve
Az ajánlókért köszönet a moly.hu-nak, a borítókért szintén nekik és a Librinek.